Regulamin
Regulamin organizacyjny podmiotu wykonującego działalność leczniczą
-
Postanowienia ogólne
- Regulamin organizacyjny został ustalony na podstawie art. 24 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 roku o działalności leczniczej (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r., poz. 295, ze zm.).
- Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez podmiot wykonujący działalność leczniczą pod firmą AESTETIC CLINIC (dalej jako „Gabinet”)
- Regulamin obowiązuje wszystkich pacjentów Gabinetu oraz inne osoby przebywające na terenie Gabinetu w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych.
-
Cele i zadania
- Celem działalności Gabinetu jest udzielanie świadczeń zdrowotnych w dziedzinie medycyny estetycznej, chirurgii ogólnej, dermatologii.
- Zadaniem Gabinetu jest udzielanie specjalistycznych świadczeń zdrowotnych zgodnych ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, zasadami etyki zawodowej oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
-
Rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
- Gabinet prowadzi działalność leczniczą w rodzaju:
- ambulatoryjne świadczenia zdrowotne;
- stacjonarne i całodobowe świadczenia zdrowotne szpitalne (do planowanych zabiegów we współpracy ze szpitalem Med-Polonia);
- Gabinet udziela świadczeń zdrowotnych w zakresie medycyny estetycznej, chirurgii ogólnej, dermatologii obejmujących w szczególności:
- udzielanie konsultacji lekarskich;
- wykonywanie zabiegów medycyny estetycznej;
- wydawanie orzeczeń i zaświadczeń dotyczących stanu zdrowia pacjentów;
- wystawianie recept;
- promocja zdrowia i edukacja zdrowotna pacjentów;
- wykonywanie innych zadań w zakresie wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
3. Kosmetologii
-
Miejsce udzielania świadczeń zdrowotnych
Świadczenia zdrowotne udzielane są:
- w zakresie działalności leczniczej, o której mowa w § 3 ust. 1 lit. a – w pomieszczeniach Gabinetu w Poznaniu, ul. Promienista 132 lok. 1
- w zakresie działalności leczniczej, o której mowa w § 3 ust. 1 lit. b – w pomieszczeniach podmiotu leczniczego Med-Polonia
-
Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w dni powszednie, w godzinach od 11.00 do 19.00. Przyjęcia pacjentów odbywają się w terminach uzgodnionych z pacjentem lub jego przedstawicielem ustawowym.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
- osobiście;
- telefonicznie (nr tel. 48 571 323 530)
- W trakcie rejestracji pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy obowiązany jest podać rodzaj i numer dowód tożsamość, numer PESEL oraz numer telefonu kontaktowego.
- Płatność za udzielone świadczenia następuje przed udzieleniem świadczenia. W przypadku, gdy w trakcie udzielania świadczenia powstanie konieczność udzielenia świadczeń dodatkowych, pacjent zostanie poinformowany o takiej konieczności, jak również o wysokości kosztów udzielenia świadczeń dodatkowych.
- Gabinet akceptuje następujące formy płatności:
- gotówka,
- karta kredytowa/płatnicza,
- przelew bankowy.
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne określa załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Gabinet akceptuje płatność ratalną za zabiegi w ramach systemu MediRaty (mediraty.pl). Szczegółowe zasady ratalnego systemu finansowania usług świadczonych przez Gabinet zawarte są na stronie internetowej https://www.wrosinski.pl/raty/.
- Pacjent zobowiązany jest udzielić specjaliście udzielającemu świadczeń wszelkich informacji i wyjaśnień, jakie będą niezbędne dla zapewnienia należytej realizacji świadczeń zdrowotnych, w tym w szczególności okazać posiadaną dokumentację medyczną wraz z wynikami badań, a także wypełnić ankietę medyczną zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Pacjent może zmienić termin lub odwołać wizytę:
- osobiście;
- telefonicznie(nr tel. 48 571 323 530).
-
Dokumentacja medyczna
- Gabinet prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych.
- Gabinet zapewnia ochronę danych osobowych zawartych w dokumentacji medycznej. Dokumentacja medyczna przechowywana jest przez okres przewidziany w przepisach prawa powszechnie obowiązującego.
- Gabinet udostępnia dokumentację medyczną:
- do wglądu w lokalu Gabinetu;
- przez sporządzenie jej kopii, odpisu, wyciągu lub wydruku;
- przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
- za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
- na informatycznym nośniku danych.
- Dokumentacja medyczna prowadzona w formie papierowej może być udostępniona poprzez sporządzenie skanu i przekazanie w sposób określony w ust. 3 pkt 4 i 5, na żądanie pacjenta lub innych uprawnionych organów lub podmiotów.
- Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje nieodpłatnie.
-
- TRYB SKŁADANIA SKARG I WNIOSKÓW/REKLAMACJI
§1.
- Pacjenci mogą składać skargi, wnioski i reklamacje dotyczące działalności gabinetu Aestetic Clinic do Zarządu gabinetu
Skargi , wnioski i reklamacje można składać na piśmie na adres Aestetic Clinic ul. Promienista 132/1, 60-142 Poznań
Ze wskazaniem:
– dane identyfikujące składającego skargę/wniosek/reklamacje
– danych identyfikujących składającego skargę /wniosek/reklamacje– rodzaj wykonanej usługi, z podaniem daty jej wykonania
– opis wykonanej usługi
– żądanie pacjenta- Skargi/wnioski/reklamacje rozpatrywane są w terminie 30 dni roboczych od dnia wpływu. W przypadku złożonej sprawy lub braku możliwości uzyskania stosownych wyjaśnień od personelu spowodowanych czasową ich niezdolnością do pracy, urlopem itp. odpowiedź na skargę może być udzielona w późniejszym terminie. O tym fakcie pacjent zostaje powiadomiony.
-
Regulamin Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 4 maja 2021 r.
- W sprawach nieuregulowanych w regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw.
Specjalista chirurg z wieloletnim stażem, lekarz medycyny estetycznej. Uczestnik licznych kongresów i szkoleń.
Trener technik Aptos, blefaroplastyki, liposukcji, zabiegów medycyny estetycznej – poleca laser tulowy. Ulubiony zabieg to plastyka powiek.
Członek Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Ageing